Nabór partnerów: Zintegrowane Programy Uczelni w ramach Ścieżki I
Ogłoszenie o otwartym naborze partnerów do konkursu POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/18
Uniwersytet Zielonogórski działając na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1460 ze zmianami), jako wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój - Działanie 3.5 „Kompleksowe programy szkół wyższych” ogłasza otwarty nabór Partnerów zainteresowanych wspólną realizacją projektu finansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków krajowych. Ogłoszenie o otwartym naborze partnerów skierowane jest do podmiotów innych niż wymienione w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ustawy Prawo zamówień publicznych.
Celem partnerstwa jest wspólna realizacja projektu przygotowywanego w odpowiedzi na konkurs nr PO WER Konkurs nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/18 - Zintegrowane Programy Uczelni w ramach Ścieżki I ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Planowany okres realizacji
1 stycznia 2019 - 31 grudnia 2023r.
II. Cele projektu
- Realizacja programów kształcenia o profilu ogólnoakademickim albo praktycznym, dostosowanych, w oparciu o analizy i prognozy do potrzeb gospodarki.
- Podnoszenie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju określanych w oparciu o analizy i prognozy potwierdzające potrzebę rozwijania określonych kompetencji w konkretnych obszarach oraz w oparciuo zapotrzebowanie zgłaszane przez pracodawców/organizacje pracodawców.
III. Cele partnerstwa
Wspólne opracowanie koncepcji wniosku, przygotowanie wniosku i aplikowanie o dofinansowanie oraz realizacja projektu w formule partnerskiej – w ramach którego, przewiduje się realizację co najmniej 3 ze wskazanych poniżej modułów działań, opracowanych w ramach jednolitego Programu Zintegrowanego uczelni, dostosowanych do typów operacji przewidzianych do realizacji w ramach konkursu:
- Moduł programów kształcenia:
- dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w praktyczne umiejętności;
- wsparcie realizacji studiów o profilu praktycznym, kształcących równocześnie praktyczne umiejętności zawodowe i kompetencje miękkie studentów, dzięki uwzględnieniu między innymi programów stażowych powiązanych z programem kształcenia;
- włączenie wykładowców z zagranicy, posiadających osiągnięcia w pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej w prowadzeniu programów kształcenia w polskich uczelniach.
- Moduł podnoszenia kompetencji:
- podnoszenie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju.
- Moduł programów stażowych:
- wysokiej jakości programy stażowe dla studentów.
- Moduł wsparcia świadczenia wysokiej jakości usług przez instytucje wspomagające studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy:
- wspieranie świadczenia wysokiej jakości usług przez jednostki działające w strukturze uczelni (np. akademickie biura karier), wspomagające studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy;
- wsparcie wykorzystania informacji z rynku pracy (wyniki uczelnianego monitoringu karier zawodowych absolwentów, prognoz zatrudnienia, badania wśród pracodawców w regionie) do projektowania kształcenia dopasowanego do potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego w regionie.
- Moduł studiów doktoranckich:
- tworzenie i realizacja wysokiej jakości programów studiów doktoranckich oraz włączenie do tych programów działań uzupełniających (jak np. staże dydaktyczne oraz inne formy edukacyjne podnoszące kompetencje naukowe i dydaktyczne doktorantów), realizowanych poprzez co najmniej jeden ze wskazanych poniżej elementów:
- interdyscyplinarne programy studiów doktoranckich;
- programy studiów doktoranckich realizowane przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni wspólnie z innymi jednostkami naukowymi;
- programy studiów doktoranckich kluczowych dla gospodarki i społeczeństwa, wspierających innowacyjność kraju i zapewniających możliwość transferu/komercjalizacji rezultatów studiów doktoranckich.
- Moduł zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego:
- działania podnoszące kompetencje dydaktyczne kadr uczelni w zakresie:
umiejętności informatycznych (w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia), prowadzenia dydaktyki w języku obcym, zarządzania informacją, umiejętności prezentacyjnych oraz staże dydaktyczne;
- wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelniami, tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych, zarządzanie informacją w celu doskonalenia jakości kształcenia;
- działania podnoszące kompetencje zarządcze kadr kierowniczych i administracyjnych w uczelniach, takie jak zarządzanie zespołem, zarządzanie finansami, wsparcie uczelnianych struktur związanych z absorpcją środków finansowych np. Horyzontu 2020.
- Planuje się również realizację innych działań zaproponowanych przez potencjalnego partnera –określanych jako obligatoryjne lub fakultatywne – zgodnie z wymaganiami konkursu nr POWR.03.05.00 -IP.08-00-PZ1/18.
IV. Wymagania wobec partnera (oferenta)
- Działalność oferenta musi być zgodna z celami partnerstwa i projektu.
- Oferent zadeklaruje wniesienie wkładu w realizację zadań i celu partnerstwa w postaci wiedzy i doświadczenia, know–how, zasobów ludzkich, zasobów organizacyjnych i technicznych lub finansowych, którymi dysponuje w celu realizacji zadań/działań w projekcie. Oferent powinien dysponować zasobami ludzkimi i technicznymi niezbędnymi do realizacji projektu.
- Oferent musi posiadać przynajmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu i należytej realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub innych środków publicznych realizowanych samodzielnie jako beneficjent (wnioskodawca) lub jako partner, lub we współpracy ze szkołami wyższymi w zakresie zbieżnym z celami projektu rozumiane jako - co najmniej jeden należycie zrealizowany projekt (oferent jako beneficjent/wnioskodawca) lub usługi edukacyjne (oferent jako wykonawca), którego uczestnikami były szkoły wyższe/studenci. Budżet projektu lub wartość usługi wynosił (-a) co najmniej 500 000, 00 zła projekt/usługa obejmował (-a) realizację co najmniej jednegoz następujących zadań:
- certyfikowane szkolenia i/lub zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje;
- dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami;
- dodatkowe zadania praktyczne dla studentów realizowane w formie projektowej w tym w ramach zespołów projektowych;
- wizyty studyjne u pracodawców.
V. Sposób przygotowania oferty stanowiącej załącznik nr 1 do ogłoszenia
-
Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
-
Oferta powinna być przygotowana w języku polskim.
- Oferta powinna być sporządzona z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Oferent ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w naborze.
VI. Niezbędne załączniki do oferty
-
Dokument potwierdzający umocowanie osób reprezentujących oferenta.
-
Dokumenty potwierdzające doświadczenie oferenta, dysponowanie zadeklarowanym potencjałem oraz inne dokumenty lub oświadczenia mogące mieć znaczenie ze względu na ocenę ofert.
VII. Kryteria oceny ofert
- Zgodność działania oferenta z celami projektu i partnerstwa(0-5 punktów, punktacja przyznawana przez komisję).
- Oferowany wkład partnera –opisany w ofercie (0-35 punktów, punktacjaprzyznawana przez komisję).
- Proponowana koncepcja wniosku o dofinansowanie rodzaj i zakres merytoryczny działań - w tym działań edukacyjnych - w projekcie(0-40 punktów, punktacja przyznawana przez komisję).
- Doświadczenie w realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej, którego uczestnikami były szkoły wyższe/studenci (0-20 punktów, do 2 projektów–0 punktów: 3 -4 projekty –5 punktów: 5-6 projektów –10 punktów;7-8 projektów –15 punktów; 9 projektów i więcej –20 punktów).
VIII. Sposób oceny złożonych ofert
- Organizator naboru dokona oceny złożonych ofert w drodze ich porównania z punktu widzenia zapewnienia jak najlepszego poziomu realizacji celów projektu – w oparciu o punktację określoną wpunkcie VII.
- Oceny ofert dokona powołana w tym celu komisja.
- Informacja o przebiegu naboru, wykaz oferentów oraz o jej wynikach zostanie podana publicznie.
- Organizator naboru zastrzega sobie prawo do wyboru jednego partnera lub większej ich liczby.
- Organizator naboru zastrzega sobie prawo do nie dokonania wyboru żadnego partnera, jak również unieważnienia ogłoszonego naboru partnera do konkursu bez podania przyczyny.
IX. Termin i sposób składania ofert
- Skan wypełnionego i podpisanego przez osobę upoważnioną formularza oferty oraz załącznika do oferty wraz z innymi wymaganymi dokumentami należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: m.sobczak@adm.uz.zgora.pl w terminie do 12 lipca 2018 r. do godz. 24.00. W tytule e-maila należy wpisać: POWR.03.05.00-IP.08-00PZ1/18.
- Oferent który zostanie wybrany w ramach naboru zostanie zobowiązany do dostarczenia organizatorowi oryginałów dokumentów.
X. Wynik naboru
Informacja o przebiegu naboru (wykaz oferentów) oraz o jej wynikach zostanie podana publicznie na stronie internetowej: uz.zgora.pl.
Do pobrania
Zmiany wprowadził : |
Webmaster |
Ostatnia aktualizacja : |
20.06.2018 12:49 |
Ważność powyższych danych do : |
27.05.2028 15:12 |